נמצאו 0 חדרים באזור שלך!

קידום אתרים - עשה זאת בעצמך

קידום אתרים - עשה זאת בעצמך

מאמר זה מסביר בקצרה אך ביסודיות כיצד ניתן לקדם אתר בשלשה שלבים

פשוטים , אם תעקבו אחר הכללים בכתבה זו יש סיכויים טובים שתצליחו למקם את אתרכם במיקום טוב יותר בתוצאות החיפוש.


ייעול מסע פרסום במנוע חיפוש יכול להתחלק לשלשה שלבים עיקריים:


קידום אתרים
1
) בחירת מילות המפתח הנכונות (התייעלות מקלדת)

2) ייעול העמודים בשביל מילות המפתח הנבחרות (ייעול דף אינטרנט)

3) להשיג קישורים נכנסים איכותיים לאתרכם (מרכיבים מחוץ לאתר שלכם).

בדפים הבאים, נלמד אתכם כיצד לעקוב אחרי גישה סיסטמאתית להשלמת צעדים אלו, על ידי שימוש בכלים חינמיים הקיימים ברשת.

חלק א': ייעול מקלדת

הצעד הראשון במסע ייעול חיפוש באתרי אינטרנט הוא לבחור את מילות המפתח ומשפטי המפתח לכל אחד מהאתרים. מילות מפתח הם המושגים שמשתמשים במנועי החיפוש מכניסים בתיבת החיפוש בכדי לשאול שאילתה. מילות המפתח הנכונות הן אלו ש:

1) מתארות באופן ברור את המטרה ותוכן האתר

2) מרשות לאתר להיות קרוב ככל האפשר לתוצאות הראשונות במנוע החיפוש.

מיקום טוב לא רק תלוי בבחירת המילים. הוא גם תלוי בצורה שבה אתם ממקמים את מילים אלו באתר, וכמה אתרים חיצוניים מקשרים לאתר שלכם. למרות זאת, בחירת מילות המפתח השגויות יכולה למוטט את כל אסטרטגיית ייעול מנועי החיפוש, כך שתיאלצו להשקיע כמה שעות ולעשות זאת מחדש, בצורה יותר יעילה.

בואו נתחיל עם אתר הבית שלכם. הסתכלו עליו בשקידה וכיתבו את המילים והמשפטים שמתארים אותו בצורה הטובה ביותר. נסו ליצור משפטים של שתיים או שלוש מילים, כיוון שהתחרות על משפטי מפתח של מילה אחת היא אכזרית, וכמעט אין אפשרות להגיע לדירוג גבוה בהן. כשל כך, מעכשיו והלאה, נדבר על משפטי מפתח, ולא על מילות מפתח. לאחר שפיתחתם את הרשימה של משפטי המפתח הפוטנציאליים, אתם מוכנים לשלב הבא: לנתח את ההיצע והביקוש למשפטי מפתח אלו, ולבחור את הטובים ביותר (אלו עם ביקוש רב ולא מספיק היצע).

ראשית נבדוק את הביקוש למשפטי המפתח הנבחרים שלכם. לשם כך, נלך לכלי חיפוש מושגי החיפוש של "גוגל":

https://adwords.google.co.il/select/KeywordToolExternal

גוגל הוא מנוע חיפוש פופולארי מאוד. אז תקלידו כל אחד ממשפטי המפתח שבחרתם, ותראו כמה אנשים מחפשים את המושגים הללו. כלי זה יראה לכם רק את החיפושים שנערכו בגוגל למרות זאת, הפופולאריות היחסית של כל מושג חיפוש תהיה דומה לזו של אותו המושג במנועי חיפוש אחרים. בנוסף להערכה האם משפטי המפתח שבחרתם הם פופולאריים, כלי זה יראה להם משפטי מפתח אחרים שלא חשבתם עליהם עדיין, ועשויים להיות אפילו יותר רלוונטיים לאתר.

למשל, אם משפט המפתח הראשון היה "מסעדה איטלקית", כלי הצעת מושגי החיפוש גם יראה מושגים אחרים שגם הם פופולאריים, כגון "מסעדת גורמה איטלקית", "מסעדה צפון-איטלקית", "מסעדה איטלקית פיצריה", "מסעדה איטלקית נהריה, וכו'. אפשר גם לנסות משפטי מפתח אחרים, למשל "מטבח איטלקי", ולהגיע למשפטים אחרים כגון "מטבח איטלקי יוקרתי", "מטבח איטלקי נהריה", "מטבח צפון-איטלקי", "מטבח איטלקי עם אוכל יוקרתי", "מטבח איטלקי גורמה", וכו'.

מה שעשיתם הוא לתת תוקף ולהגדיל את מגוון משפטי המפתח המבוקשים באתרכם. הצעד הבא הוא לבדוק את ההיצע, או במילים אחרות, לראות כמה תחרות קיימת במילים שבחרתם. באופן טבעי, תרצו להתמקד במשפטי המפתח היכן שהתחרות היא פחות אכזרית. למשל, בחירת "מסעדה איטלקית" בלבד כמעט בטוח תפגע בכם. ישנן כה הרבה מהן, שהסיכויים שלכם להופיע הם במיקום עם יתרון הוא קלוש ביותר, אם לא בלתי אפשרי לחלוטין.

לאחר שאמרנו זאת, קחו את רשימת משפטי המפתח שכתבתם, לכו לגוגל, והכניסו כל אחד מהם בתיבת החיפוש. הכניסו את משפטי המפתח בין סימני ציטוט ("), בכדי לסנן את החיפושים שלא רלוונטיים, וביחנו כמה תוצאות יש לכל חיפוש. רשמו את אלו עם מספר קטן יחסית של תוצאות (פחות תחרות). צריך להישאר עם משפטי מפתח אלו ש:

1) מתארים באופן טוב במיוחד את נושא ותוכן האתר.

2) הם מושגי חיפוש פופולאריים לפי כלי ההצעות של אוברטור.

3) יוצרים מספר קטן יחסית של תוצאות רלוונטיות לאחר שעורכים חיפוש במנוע החיפוש של גוגל.

אם "מסעדה איטלקית גורמה" הוא משפט המפתח העומד בתנאים אלו, הוא יהיה משפט שמפתח העיקרי שלכם. בשביל להשיג תוצאות אף יותר טובות, אפשר לבחור משפט מפתח משני בכדי לעשות שהאתר יהיה אף יותר רלוונטי לנישות ספציפיות יותר. למשל, אם המסעדה היא במיאמי, אפשר להחשיב את מיאמי כמשפט מפתח משני. לאחר שבחרתם את משפטי המפתח לאתר הבית, עשו עותו דבר עם העמודים האחרים של האתר.

לאחר מכן, קחו את משפטי המפתח הנבחרים והתחילו לייעל את אתר הבית לפיהם. הדבר כולל לשים אותם במקומות אסטרטגיים בכותרת, תיאור ובגוף של כל עמוד, כפי שנראה בחלק ב': ייעול עמודים.

חלק ב': ייעול עמודים ואתרים

לאחר שבחרתם את משפטי המפתח, השלב הבא הוא לייעל את העמוד למשפטי מפתח אלו. עושים זאת על ידי מיקום מילות המפתח במקומות אסטרטגיים בעמוד. מה שבא בהמשך היא רשימה של עצות וצעדים שחייבים לעבור בכדי לייעל את האתר.

- משפטי מפתח בכותרת העמוד:

- יצרו כותרת מתארת בעמוד: כותרת העמוד היא חשובה מאוד כיוון שהיא מה שמופיע ככותרת וקישור בתוצאות אתרי החיפוש. הכותרת חייבת לכלול את משפטי המפתח הראשוניים, בעוד שבאותו זמן היא חייבת לתאר את האתר ולגרום לקוראים להיכנס לאתר.

- אלא אם כן העסק הוא גדול וידוע (כמו מייקרוסופט או קוקה קולה), אל תתחילו את כותרת האתר עם שם החברה. התחילו את הכותרת עם מילות החיפוש שמשתמשים רבים מחפשים.

- שימו את משפטי המפתח המרכזיים בהתחלת הכותרת (שליטה של משפט המפתח) ואת מילות החיפוש ביחד (קירוב של משפטי המפתח).

- שימו את מילת המפתח השנייה במקום אחר בכותרת.

- שימרו על הכותרק קצרה ככל האפשר (8 מילים או פחות).

-משפטי מפתח באזור ראש הדף: מנועי חיפוש רק לעתים רחוקות משתמשים בחיפוש בראש הדף (גוגל מתעלם ממנו לחלוטין). למרות זאת, צריך לשים רשימה של משפטי המפתח המשניים בראש הדף, רק למקרה שבו מנועי החיפוש יחליטו להשתמש בהם בעתיד.

-משפטי מפתח בתיאור של ראש הדף: התיאור של ראש הדף הוא עדיין חשוב, כיוון שכמה מנועי חיפוש משתמשים בהם בכדי לפעול עם תוצאות החיפוש. זיכרו:

- לכלול את משפטי המפתח (ראשוניים ומשניים) לתיאור הדף בראש.

-להקפיד לעשות את התיאור "תיאורי", קצר ומקצועי. הימנעו מתיאור מוגזם.

-שימרו על התיאור קצר (25 מילים או פחות).

-אל תגרמו לתיאור להישמע כמו אוסף אקראי של מילים.

-שימרו על כל משפטי המפתח ביחד.

- מילות מפתח בגוף האתר: חשוב מאוד להשתמש במילות החיפוש הרבה בכל גוף הדף, מאחר והן יעזרו למנוע החיפוש לקבוע מהו נושא הדף. עקבו אחרי עצות אלו ככל האפשר, כיוון שהן יעזרו למנוע החיפוש להחליט על רמת הרלוונטיות של האתר ביחס למילות המפתח:

- השתמשו המשפטי המפתח מספר פעמים ושימו אותן קרוב ככל האפשר לתחילת העמוד.

- שימו את משפטי המפתח בסימניות ראש (H1,H2,H3) בשתי הפסקאות הראשונות שבעמוד.

- שימו את מילות המפתח בגופן מודגש לפחות פעם אחת.

- חיזרו על מילות המפתח פעמים רבות בכדי להגביר את צפיפות מילות המפתח. חזרה על משפטי המפתח בין 5 או 10 פעמים על 100 מילים בדף נחשבת ליעילה.

- מאחר וישנו צורך לחזור על מילות המפתח פעמים רבות, אתם חייבים להיות זהירים ביותר לא לגרום לטקסט להישמע מוזר. מבקרי האתר צריכים להיות יכולים לקרוא את הדף באופן זורם וללא מאמץ. זכרו כי לבסוף יהיו אלו הקוראים שיחליטו האם האתר שווה ביקור ושווה את הזמן שבוזבז בו. חוויה נעימה תביא את אותם בחזרה בעתיד.

משאב טוב לגבי כיצד לכתוב דפים ידידותיים למנועי חיפוש ללא פגיעה ביכולת הקריאה, הוא דיווח זה של ג'יל וויילן: SEO writing report

- התחשבויות נוספות בעיצוב הדף:

-אתם חייבים לגרום לאתר להימצא בקלות על ידי מנועי החיפוש. מנועי חיפוש מעדיפים טקסט ולא גראפיקות, וגם HTML על פורמטים אחרים.

-השתמשו בהרבה טקסט, במיוחד בלוח הניווט באתר. הימנעו מלשים טקסט בפורמט תמונות כיוון שמנועי חיפוש לא מסוגלים לקרוא אותו.

-הימנעו ממסגרות וחלונות שונים. מנועי חיפוש מתקשים אתם, והם עלולים לתייג רק את הדף המרכזי ולא את הדפים הנלווים.

-המנעו מJAVA ומFLASH: מנועי חיפוש לא מקבלים אותם. אם משתמשים בפלאש, עשו גרסת HTML זמינה לקוראים ולמנוע החיפוש. אם משתמשים בתפריט ניווט המבוסס על ג'אווה, חייבים לכלול תפריט טקסט חלופי בתחתית האתר, כך שמנועי החיפוש יוכלו לעקוב אחריהם.

-ציירו מפת אתר הכוללת את כל העמודים באתר, ומקמו קישור למפה זו בראש הדפים. כאשר מנועי החיפוש עוקבים אחר מפת האתר, הם ימצאו את הקישור ויכניסו את כל העמודים המופיעים בו לתוצאות החיפוש.

-אם משתמשים בתפריט ניווט בצד שמאל, מנוע החיפוש ישתמש בו לפני שהוא קורא את גוף הדף. היו בטוחים כי כוללים את רוב מילות המפתח גם שם.

-היו בטוחים כי כל הדפים הפנימיים באתר מקושרים למפת האתר ולעמוד הראשי.

-אל תנסו לתאר את כל המוצרים או השירותים בדף אחד. הדבר יבלבל את מנוע החיפוש וידלל את הרלוונטיות של משפטי המפתח הנבחרים. במקום, צרו דפים שונים וממוקדים, שלכל אחד מהם יש תוכן ומשפטי מפתח משלו, ולאחר מכן הקפידו לייעל אותם.

זהו בערך כל מה מצריך לדעת בכדי להיות בטוח שהאתר מיועל למילות המפתח הנבחרות. הצעד הבא והסופי יהיה להגביר את הדירוג של האתר בכדי לקבל כמה שיותר קישורים, מאתרים איכותיים שהם בעלי תוכן דומה לשלכם. זהו מה שנראה בשלב ג': פקטורים חיצוניים לאתר.

חלק ג': פקטורים חיצוניים לאתר

לאחר שבחרתם את משפטי המפתח וייעלתם את האתר בשבילם, הצעד האחרון הוא להיות בטוחים כי אתם מקבלים קישורים לאתרים אחרים, וממקומות איכותיים הקשורים לאתר. מנועי החיפוש הטובים ביותר, ובמיוחד גוגל (שבעצמו יכול להביא ל80% מהתנועה באתרכם), "זוחלים" באינטרנט ומחפשים אחר קישורים לאתר שלכם. הם מתרגמים קישור לאתרכם כפתק הצבעה, וכמה שישנן יותר הצבעות (קישורים), מאתרים איכותיים, כך הדירוג של אתרכם יגדל, וככול שהדירוג גבוה יותר, כך יהיה סיכוי גדול יותר שמנוע החיפוש ימצא אותו וישים אותו במיקום טוב בתוצאות החיפוש. זה עד כדי כך פשוט. על ידי שמירה על ארבעת הצעדים האלו, תקבלו את הדרך הטובה ביותר לקישורים האיכותיים שאתם צריכים:

1) הירשמו בDMOZ: פרוייקט המדריך הפתוח http://www.dmoz.org. פרוייקט זה הוא המדריך הגדול בעולם. מתחזקים אותו עורכים מתנדבים הסוקרים את אתרכם לפני שכוללים אותו. רישום במדריך זה הוא חשוב כיוון שהוא משמש את גוגל וAOL ליצירת המדריכים שלהם. הרישום הוא חופשי, אך התהליך עלול לקחת מספר שבועות או אף חודשים עד שהאתר מופיע, דבר המסתכל מאוד.

למרות זאת, ישנה אמונה רווחת בקרב מומחי ההתייעלות של מנועי החיפוש כי רישום בפרויקט המדריך הפתוח יכול להעלות בהרבה את הדירוג בגוגל, כך שצריך לקחת את הזמן להכנסת האתר ולעשות זאת כמו שצריך (לפרסם את האתר בקטגוריה הנכונה ולעקוב אחר קווי המתאר של הרישום). בשביל מידע על רישום נכון בקטגוריות של המדריך: http://www.dmoz.org/add.html.

2) הציגו מאמרים: ישנם אתרים רבים שבהם אפשר לפרסם מאמרים בתחום המומחיות שלכם. זוהי צורה מעולה לבסס עצמכם במומחים ולהביא תנועת מבקרים איכותית לאתר. המפתח הוא לכלול את תיבת המשאבים בסוף המאמר. תיבת המשאבים היא פסקה קטנה עם תיאור קצר שלכם ושל העסק שלכם, ושם מוסיפים קישור לאתרכם. בדרך זו, כל פעם שמישהו לוקח את המאמר ומפרסם אותו באתר או במגזינים שלו, הקישור אליכם יהיה שם בשביל בקוראים שיבואו לבקר באתר.
4) החליפו קישורים על אתרים מכובדים: אתם חייבים לנסות למצוא אתרים התואמים את נושא אתרכם (לא מתחרים ישירים), ולבקש מהמנהלים חילוף קישורים. זה ייתן לכם תנועה ממוקדת יותר באתר וישפר את הדירוג במנועי החיפוש.

אם אהבתם את המאמר הזה אני מבטיח לכם שתמצאו מידע מועיל מאוד בשאר המאמרים באתר ואנו מבטיחים להמשיך לעדכן!
צור קשר 050-3838838
Designing Dreams Building Websites